,,Blogowanie uczy nas wielu rzeczy”…

Pierwszy wywiad na blogu. Serdecznie zapraszam! Rozmowa została przeprowadzona z Agnieszką („Lapis Lazuli”), prowadzącą bloga alicjamakota.pl.

Panna kotka: Jak to się stało, że zaczęłaś blogować? Czy to była czyjaś sugestia, czy Twój autorski pomysł? Czy już kiedyś robiłaś coś takiego? A może współpracowałaś z jakimś blogerem?

Agnieszka: Zawsze lubiłam pisać – od dzieciństwa tworzyłam pamiętniki, opowiadania, „książki”, odcinkowe fotostory… kiedyś w gimnazjum miałam nawet jakiegoś bloga, ale pisałam na nim krótko i tylko dla koleżanek.

Na studiach zaczęłam czytać blogi i pewnego dnia stwierdziłam, że nie chcę już być tylko biernym odbiorcą, a chciałabym dać światu coś od siebie. Niedługo później w głowie powstał pomysł na bloga, więc kupiłam domenę, hosting i nie miałam już wyjścia – musiałam zacząć blogować 🙂
Zaczynałaś, ale od razu kupiłaś domenę? Nie bałaś się, że coś pójdzie nie tak- że nie będzie czytelników; kogoś kto chciałby to czytać, albo, że to Ty po pewnym czasie się znudzisz i odkryjesz, że to był tylko przelotny kaprys?
Nie bałam się. Po to tę domenę kupiłam – żeby łatwo nie zrezygnować. A nie mogłam wiedzieć, czy czytelnicy będą – musiałam sama się przekonać 🙂
 

A co z trybem off-line? Co robisz, gdy wyłączasz komputer, a Twoje myśli nie zaprząta blog? Czy masz inną pasję niż czytanie, o której jeszcze nie wspomniałaś? Na blogu pojawiają się jedynie tematy książek ale prywatnie, masz inną pasję?

Oprócz pisania i czytania, lubię grać w gry w klimacie fantasy, uczyć się języków obcych, rysować, oglądać filmy Disneya… Trochę gram na gitarze – mam bardzo dużo zainteresowań 🙂
Filmy disneya…. Masz jakiś faworytów w tej dziedzinie?
Ciężki wybór, ale na pewno bardzo lubię „Lilo i Sticha”, „Planetę skarbów” i „Iniemamocnych”.
aha, pamiętam, pisałaś raz na blogu o pingwinach z Madagaskaru
 Prowadzisz bloga dopiero dwa lata. To stosunkowo krótko. Mimo to, możemy na nim dostrzec zarówno kody JS, jak i wiele sztuczek związanych z linkowaniem. Skąd tak dobra znajomość informatyki, u kogoś, kto raczej się tym nie interesuje?
Nie powiedziałabym, że się nie interesuję informatyką (chociaż to bardzo szerokie pojęcie), mając wykształcenie wyższe ze specjalizacją w Informatyce Medycznej 😉
Co do bloga – wszystko można znaleźć w sieci. Są kursy WordPressa, HTMLa i CSSa, a na każdy problem można znaleźć odpowiedź przy pomocy wyszkiwarki. Większość edycji szablonu, które zrobiłam, to kopiuj-wklej z różnych for internetowych 🙂 Sama na początku nie miałam pojęcia czym są CSS lub SEO (a na Java Scripcie do dzisiaj się nie znam), ale dwa lata to zdecydowanie dużo, żeby nauczyć się podstaw. Blogowanie uczy nas wielu rzeczy.
Czyli uważasz, że i blogowanie kształci?
Tak. Pomijając wspomniane techniczne rzeczy, ja sama przez te dwa lata nauczyłam się wiele o kanałach social media, fotografii, grafice oraz rzeczach związanych z tematyką bloga.
Co mogłabyś doradzić początkującym blogerom?
Jeżeli w środku czujecie, że blogowanie jest czymś, co chcecie robić, nie przejmujcie się nieuzasadnioną krytyką, która na pewno się pojawi. Róbcie swoje, pracujcie i czerpcie z tego przyjemność
Dziękuję za rozmowę 🙂
Proszę 😉

3 uwagi do wpisu “,,Blogowanie uczy nas wielu rzeczy”…

  1. Sama mogę potwierdzić tezę z tytułu, gdy cztery lata temu (z okładem) rozpoczynałam przygodę z blogowaniem, nie wiedziałam wiele na temat fotografii, grafiki komputerowej, archiwizacji i dokumentacji prac… Dziś wygląda to zupełnie inaczej, ale długo by pisać. Tak czy owak blogowanie zmienia ludzi 🙂

    Polubienie

Dodaj komentarz